måndag 11 oktober 2010

Vann rätt låt?

Precis som det alltid blir diskussioner kring om rätt låt vann Melodifestivalen, borde man väl kunna få till någon rolig diskussion kring varför inte årets nobelpristagare förtjänade sitt pris....
Vi kanske kan ha en liten minidebatt här på bloggen om inte annat. Själv hade jag (som alltid) hoppats på att Joyce Carol Oates skulle vinna eller varför inte Margareth Atwood. Och en annan högoddsare inför valet av Nobelpristagare var ju Bob Dylan. Det hade ju inte heller varit helt fel:).
Vem tycker ni hade förtjänat priset?

2 kommentarer:

  1. Det är svårt att säga om Mario Vargas Llosa förtjänade priset eftersom jag inte har läst något av honom, så där har jag ingen åsikt direkt. Förutom att jag tycker att hans böcker verkar rätt deprimerande och trista då... Håller med om att Oates borde vinna, hon är min favorit varje år. Och det skulle vara sjukt kul om Dylan vann men det lär ju inte hända :) // Stina

    SvaraRadera
  2. Nej, Dylan kommer väl troligen aldrig att vinna litteraturpriset- men kul hade det ju varit om det hände! //Sofia

    SvaraRadera