torsdag 24 november 2011

Välkommen till den här världen av Amanda Svensson

Amanda Svensson har även skrivt den hysteriskt roliga "Hey Dolly" som jag fullkomligt älskade och därför hade jag höga förhoppningar på hennes senaste roman.Tyvärr känns den i mitt tycke lite för mycket som en en blek kopia av den förra, och där Dolly träffade mitt i prick förmår de 3 huvudpersonerna i denna inte att göra detsamma. Liksom i Dollys värld är det en skildring av ungdomar och kärlek och om att inte riktig tycka sig räcka till - denna gång i triangeldrameform, med ordlekar, punchlines och citerande av både låttexter och böcker.

Underhållande för stunden, men tyvärr inte mer än så.

1 kommentar:

  1. Synd att den inte höll måttet för jag älskade verkligen också Hey Dolly. Men av recensionerna jag läst, förutom din, verkade denna helt enkelt inte lika bra. // Stina

    SvaraRadera