fredag 17 augusti 2012

Kärlek på franska.

Då är det äntligen dags för det mycket försenade Augusti temat. Tack och lov är det dock bara en bok som ska läsas. Från början hade jag tänkt ha med fler böcker, en efter att ha kontrolläst Berättelsen om O, nöjde jag mig med en månadsbok.
Så skandalös som den utvalda boken är tror jag ändå att vi blir nöjda.
Låt mig då presentera månadens bok:


Filosofin i Sängkammaren, skriven av Donatien Alphonse Francois de sade. Mer känd som Markis de Sade.
För övrigt den enda bok jag inte läst innan jag lagt upp den som månadsbok.

2 kommentarer:

  1. Alex, att välja en bok som till och med Sebbe bläddrar i med ett visst intresse är en bedrift... //Sofia

    SvaraRadera
  2. Så, vad tyckte du såhär i efterhand? Var det ett lyckat val? Jag har bara bläddrat lite i den än, men den ligger på mitt nattduksbord och väntar. Efter bläddrandet kan jag i alla fall redan nu konstatera att: - skandalös: ja, - my cup of tea: maybe not. Recension kommer så småningom. // Stina

    SvaraRadera