onsdag 11 december 2013

Mysrysare. Farlig lockelse av Anna Clarke

En föga minnesvärd och lätt småtråkig mysrysare som handlarom privatsköterskan Jane som drömmer om rikedom och när hon får anställning hos den döende arvtagerskan Rosamund ser sin chans till att uppfylla sina drömmar. Snacka om krystad handling, för att inte tala om att författarinnan tydligen snott hela handlingen från klassikern ”Duvans vingslag” av Henry James. Nej, det här håller inte alls måttet och gör mig mest smått deprimerad.

Någon av er som har läst "Duvans vingslag" förresten och kan tala om för mig om den är värd en genomläsning, trots att Anna Clarke hade vänligheten att spoila hela handlingen på en sådan klassiker. Å andra sidan förväntar hon sig kanske inte att hennes läsare ska vara intresserade av sådant. Vilket väl får sägas stämma in ganska väl på mig tyvärr.

// Sofia

1 kommentar:

  1. Haha, nej jag har inte läst "Duvans vingslag"" (vilket kanske inte kommer som en överraskning för er som känner mig) så jag kan tyvärr inte vägleda dig där. // Stina

    SvaraRadera