lördag 14 december 2013

Enade vi stå, söndrade vi falla. Del 7

I februari 2012 var det inte en bok utan en blogg som lyckades ena oss, nämligen Fredrik Backmans blogg http://fredrik.cafe.se/ som ingick i Alex bloggtema.

Nu tror jag visserligen inte att Sofia satt på pränt vad hon tyckte om denna (eller är det bara jag som inte hittar?) men jag vet att hon tyckte den var precis lika rolig som jag. Det blev helt enkelt en lite roligare månad med Backmans hjälp. Som Alex skriver är det svårt att vara emo när man läser Backmans blogg. Jag satt på riktigt och skrattade högt när jag läste. En gång försökte jag läsa den på jobbet, men det var bara att glömma. Mitt dåvarande jobb var inte så kul att jag kunde komma undan med det. Inte mitt nuvarande heller för den delen.

Sedan tycker jag den tillhörande bokmiddagen, eller vad man ska kalla det, var rätt lyckad. Kul att vi kunde vara med allihopa på ett hörn för en gång skull.

Stina

5 kommentarer:

  1. Absolut ett roligt tema, och nej jag skrev nog aldrig något omdöme. Bad me! Ha ha, och lätt att det var en kul bokmiddag - kändes lite som att vi kraschade någon annans party när vi stövlade in i chatten. Läser faktiskt fortfarande Backmans blogg då och så, så hysteriskt rolig //Sofia

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja det var kul att krascha deras party. Undrar vad de tänkte? Vi kanske skulle göra det igen när vi har tid alla tre, eller vad säger ni? De skulle inte förstå vad det var som drabbade dem :D // Stina

    SvaraRadera
  3. Lätt att vi måste! Någon som har läst hans bok "En man som heter Ove" förresten? Och i sådana fall var den bra? //Sofia

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst den själv, men vet att många på jobbet läst den och tyckt den var bra. // Stina

    SvaraRadera
  5. Mmmm, Sebbes pappa läste den också medan vi var där och han tyckte den var riktigt bra //Sofia

    SvaraRadera