torsdag 12 december 2013

Packade på Packhuskällaren?




Nej, det var vi ärligt talat inte. Däremot begav vi oss dit en tidig kväll i förra veckan, strax efter jobbet, för att ha en efterlängtad bokmiddag på temat "Dr Glas". Och visst blev det både alkohol och pillerknaprande, men i måttliga mängder (då det var arbetsdag dagen efter).



Stina drack summer pale ale för att komma i stämningen då boken utspelade sig under sommaren och jag drack ett och ett halvt glas vin (tack för det personalen!). Men givetvis hade det aldrig kunnat bli en komplett bokmiddag på detta tema med enbart alkohol inblandat utan givetvis måste det även till lite piller – i vår bokmiddag i form av Harry Potter Jelly Beans med smak av bland annat möglig ost, ruttet ägg och våtservett. Hälften av godisarna är äckliga och hälften goda och man vet aldrig vilken smak man kommer att få, men jag kan säga som så att vi prickade in de verkliga höjdarna – som ruttet ägg. Den var så äcklig att det inte gick att få ner, men passande bra med tanke på kvällens tema. Och även om det är jag som presenterar bokmiddagen måste jag rikta ett tack till min kära syster som var den som stod för kalaset. Har jag nämnt att du är min favoritsyster, Stina?



Sen behöver jag kanske inte nämna att kvällen i alla fall för viss av oss (läs:Sofia) slutade i sänggång klockan 21.00 på kvällen. Och det är sent för att vara mig! Kanske inte så "Dr Glas" dock.....

P.s Jag vet att bilderna inte är speciellt bra, men då min kamera är trasig fick min mobil rycka in.

// Sofia




1 kommentar:

  1. Jag är också din enda syster Sofia, men tack ändå :) Och det var en mycket trevlig kväll. Kanske kan vi pricka in nån middag i januari också innan vi börjar jobba igen. // Stina

    SvaraRadera