onsdag 5 februari 2014

På begäran – kulturpersonligheten Freddie är tillbaka



Hans fans (hej Sofia) har frågat efter honom, så nu är han tillbaka igen för att presentera veckans bok, Freddie - ”katten med koll på kulturen”. Den här veckan är det Siri Hustvedt och hennes Vad jag älskade som har fångat Freddies intresse.

Hustvedt har av recensenterna beskrivits som en av världens mest spännande, nu levande författare. Som ni ser på bilderna nedan är även Freddie mycket imponerad av hennes författarskap.


Det här stycket var ett av Freddies favoriter:

"Nu är det viktigt att jag talar om för dig att jag älskar dig. Jag har hållit inne med det därför att jag var feg. Men nu skriker jag det högt till dig. Och även om jag förlorar dig kommer jag alltid att säga till mig själv: ´Det hade jag. Jag hade honom, och det var svindlande och heligt och ljuvt´. Om du tillåter mig kommer jag alltid att dyrka hela den besynnerliga, vilda, målande person som är du."

Stina och Freddie

1 kommentar:

  1. Nahhhhhhh, Freddie är helt enkelt bäst. Och en stor kulturpersonlighet! //Sofia

    SvaraRadera