onsdag 9 september 2015

Indiana Jones and the white witch av Martin Caidin

Jag hade inga större förhoppningar på denna bok, he he, men som underhållning för stunden visade den sig ganska ok. Kanske att jag kan ha invändningar mot att intrigen var väl otrolig (med riktiga häxor, magi och förtrollade klädesplagg), men det är ju ändå Indiana Jones och märkligare saker har väl (typ) hänt honom i filmerna. För att vara en bok som skrivits enbart för att filmerna blivit så populära måste jag även säga att den var ovanligt välskriven och det kommer inte som någon större överraskning när författaren av boken i slutet presenteras som intresserad av flygning då det är många detaljerade scener just från luften både i flygplan och luftskepp. Däremot kan jag inte påstå att romanen fått mig att vilja plöja resten av delarna i serien, men om jag mot förmodan skulle få tag på något exemplar skulle jag ju inte rata det heller. Mest passande skulle jag vilja säga som slapp söndagsläsning när man inte vill ha något allt för tungt eller jobbigt att läsa. 

// Sofia 

1 kommentar:

  1. Haha så du hade inga större förväntningar på den säger du. Förvånande :P // Stina

    SvaraRadera