måndag 28 mars 2016

Bokmiddag: Lena Dunhams Not that kind of girl


I mitten av mars träffades tjejerna, jag och Stina, för bokmiddag hemma hos Stina med just tjejtema – det hade nämligen blivit dags för boktemat som Stina hade juli 2015 där Lena Dunhams bok ”Not hat kind of girl” var månadens bok. Ronja fick stanna hemma och jag fick en Ronja-fri kväll för första gången sedan hon föddes. Inget ont om Ronja - men yay! Författaren till boken är förövrigt skaparen av tv-serien ”Girls” och därför passade vi på att se första avsnittet av serien under bokmiddagen. Till tilltugg bjöds det på chips, solroskärnor, oliver och ölkorv tillsammans med varsitt glas rosé, och framför tv:n blev det lite lyxigare scones med smak av choklad och apelsin och till det whiskey-marmelad och ost. Mycket gott!
Chokladscones och te. Mums!

För en ”Girls-noob” som mig var det roligt att se första avsnittet då jag tidigare inte sett något alls av serien. Som uppladdning inför kvällen hade vi dessutom gjort ett test för att se vilken av tjejerna vi skulle bli. Det visade sig att jag var en Hannah och Stina en Jessa. Jag kan kanske inte hålla med om att jag riktigt känns som en Hannah, men som Stina uttryckte det – ven är väl jag att ifrågasätta ett random test på nätet ;-). För att göra det hela roligare försökte vi oss till middagen att klä oss som den tjej vi blivit, och efter lite googlande kändes det som att jag hade någorlunda koll på Hannahs klädstil.
Stina som Jessa
Om boken hade vi lite skilda åsikter. Stina gillade den och konstaterade att den skulle ta sig in på hennes topp 10 lista för 2015, medan jag blev en aning besviken och antagligen hade för höga förväntningar på boken. Hur som helst var det en trevlig kväll och jag skulle verkligen inte ha något emot att spana in lite fler avsnitt av serien - om inte annat för att se om jag kan se några likheter mellan mig och Hannah.....


Sofia som Hannah

Men på den här bilden känns hon lite mer i karaktär...


// Sofia

1 kommentar:

  1. Tycker det är hillarious att du blev Hannah hehe. Du som inte sett så mycket av serien förstår inte riktigt HUR kul det är :P Made my day! // Stina

    SvaraRadera