onsdag 6 april 2016

Skofrossa


Anonyma skoälskares klubb av Beth Harbison är en ganska intetsägande chic lit. Vi får stifta bekantskap med shopoholicen Lorna, politikerfrun Helene, telefonsexförsäljaren Sandra och den unga nannyn Jocelyn. De träffas en gång i veckan för att byta skor med varandra. I chic lit-världen är ett brinnande skointresse närmast obligatoriskt och en skoklubb är egentligen bara en logisk följd av detta.

Det är förstås inte bara skor de hittar på de här träffarna utan också vänner för livet. Lägg därtill pojkvänsproblem, otrogna äkta män och hemligheter från det förflutna och du har alla välbehövliga ingredienser för en chic lit av standardmodell.

Inte det bästa jag läst i genren och inget jag skulle rekommendera er att läsa, men visst funkar den som lättsmält strandläsning. Här finns dock inget som sticker ut och den är glömd lika fort som den är läst.

Stina

1 kommentar:

  1. Fick ett vagt minne av att jag läst denna efter att ha tagit del av aningen ljumma recensionen. Och jupp, efter att ha sökt i bloggen såg jag min recension och att inte heller jag var särskilt imponerad. //Sofia

    SvaraRadera