onsdag 1 september 2010

Cider med den förhatliga Rosie

Urk, vilken fruktansvärd bok, som egentligen bara heter "Cider med Rosie" och är skriven av Laurie Lee! En tjej vars blogg jag läser ibland, och som är väldigt litteraturintresserad, har denna som sin favoritbok. Det var faktiskt enbart på grund av detta som jag lånade den och snacka om besvikelse. Den stackars tjejen måste ha världens sämsta boksmak.

Som det framgått tidigare är diskbänskrealism inte riktigt min grej, och man kan väl konstatera att boken tyvärr hade sådana drag. Riktigt skittrist var den och det var ett under att jag tog mig igenom den. Boring, snoring, smothering! Efrtersom jag inte vill ägna mig mer änn ödvändigt åt denna fåniga bok ska jag bara kort konstatéra att det handlade om en osnuten skitunge och hans trista liv i en liten byhåla någonstans. Jag tror att författaren ville få fram hur idyllisk det var att leva för en 80 år sen eller vad det nu var boken skulle utspela sig i för tid, men man bara kräks på alla obildade töntar som befolkade boken och hoppas att de alla ska få miserabelt olyckliga liv.

LÄS INTE!!!!!!

1 kommentar: