onsdag 1 september 2010

Underbar bok med tvillingtema

Också jag har hunnit läsa "Jag saknar dig, jag saknar dig". Den var faktiskt en av de böcker jag för en tid sedan fyndade för en krona styck på biblioteket.

Jag läste den för första gången när jag var i Tinas och Cillas ålder och då kändes den verkligen som en slags aha-upplevelse. Tack och lov håller den fortfarande! Den griper inte riktigt tag på samma sätt som senast, men den är fortfarande bra och den är fortfarande gripande. Den kvalar lätt in på listan över bästa ungdosmböcker jag någonsin läst, och får mig att fundera på om ett tvillingtema skulle kunna vara något nästa gång det blir min tur att välja. Hmmm, återstår att se!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle inte säga nej till ett tvillingtema :)

    SvaraRadera
  2. Det kanske kommer. Vi får väl se. Men kommer jag på tillräckligt många bra böcker med tvillingtema så känns det som ett ganska säkert kort! //Sofia

    SvaraRadera