tisdag 28 oktober 2014

Månadens Bibliotekarie: Tammy Swanson

I min jakt på sätt att skjuta upp hemtentan men ändå känna mig produktiv kommer här månadens bibliotekarie. Ett kärt återseende då senast vi uppmärksammade en bibliotekarie var i April, tror jag. Jag är för lat för att leta, så vi säger April...

I åtminstone några dagar till kommer månadens bibliotekarie att vara: Tammy II
Tammy Two, eller Tammy Swanson som hon egentligen heter är chef för Pawnees Bibliotek. Och ska en tro gänget på parkförvaltningen så är hon en hemsk och manipulativ människa. Förmodligen för att Park och Biblioteksavdelningen, av någon anledning, ständigt slåss om samma budget. Säga vad en vill om Pawnee men särskilt logiskt är det inte. Då Tammy tyvärr inte dykt upp så ofta vet vi inte särskilt mycket om henne, förutom att hon är en bitch och varit gift med Ron Swanson hela två gånger. 
Vi tittare fick första gången stifta bekantskap med Tammy II i Ron & Tammy där hon bliv vän med Leslie Knope enbart för att lura av Park avdelningen den åtråvärda Lot 48. Frågan blir ska platsen bli en park eller en biblioteksfilial?

Parks & rec är en välskriven serie full av starka karaktärer, särskilt befriande då större delen av dem är starka kvinnor som inte ber om ursäkt utan vågar ta plats. En serie som sticker ut i dagens TV-utbud och är stolta över att göra det. Inte för att jag skulle vilja bo i Pawnee, men en stad med så dedikerad kommunpersonal är i alla fall värt ett besök. 

Tammy Swanson spelas av Meghan Mullally, som i verkligheten är gift med Nick Offerman.


2 kommentarer:

  1. Ah, man känner sig sällan så motiverad att putsa lister, sopsortera eller liknande som när man har en hemtenta som ligger och väntar hehe. Det kommer jag väl ihåg. Trevligt initiativ oavsett anledning dock. En helt ny bekantskap för mig, låter som en annorlunda serie. // Stina

    SvaraRadera
  2. Det här har jag helt missat måste jag medge. Hoppas det går att playa. Och håller med Stina om att tentor kunde få en oväntat produktiv. Vi hoppas de fortsätter att komma, he he.....//Sofia

    SvaraRadera