söndag 17 april 2011

Kvalitetsläsning i nya Amelia

Anledning att köpa senaste Amelia: långt reportage om Joyce Carol Oates!


Har man inte smittats av henne redan verkar Amelia-redaktionen tycka att det är på tiden, och jag kan bara hålla med.





Fast alla vi är ju redan bekanta med Oates, om inte annat så genom bokklubbens första månadstema. Nu var det dock länge sedan jag läste något av henne, så jag börjar bli sugen på lite kvalitetstid med Oates igen, även om jag redan har ett bokberg här hemma att ta mig igenom. Tips på något riktigt bra av henne? Någon?

Stina

2 kommentarer:

  1. Två böcker av henne som jag äslar och som jag tror att du inte läst är "Bittert som mitt hjärta" och "Men tiden den går". Särskilt den sista känns som en bok jag tror att du skulle gilla. För "Foxfire" har du läst, va? //Sofia

    SvaraRadera
  2. De två första har jag inte läst, men Foxfire är verkligen en favorit. Helt klart en av de bättre jag läst, svår att glömma. Men tack för tipsen, när Oates-abstinensen blir för stor är det dessa jag ska satsa på alltså // Stina

    SvaraRadera