tisdag 30 mars 2010

Trevlig bokvinst!

Har vunnit en finfin arkeologibok vid namn "Skörd slakt och smide" skriven av Leif Häggström. Jag följer ju hans blogg Arkeolog i väst och för några dagar sedan utannonserade han en liten tävling eftersom det snart blivit dags för hans 400:e inlägg. Tävlingen gick helt enkelt ut på att bloggens läsare skulle ge tips på sitt favoritinlägg samt en motivering om varför man gillade det. I länken nedan kan ni se, om ni nu skulle vara intresserade, vilket som var mitt favvoinlägg:
http://arkeologivast.blogspot.com/2008/09/jag-och-filmens-arkeologer.html

Lite kort kan jag säga att det handlar om hur väl filmernas bild av en arkeolog stämmer överrens med verkligheten.

Boken kommer förmodligen att komma med posten om några dagar och givetvis kommer den att recenseras i bloggen så fort jag fått tid att läsa den. Men först ska givetvis Mumiekongressen avslutas och det nya boktemat inledas!

Ha det gött

önskar Sofia

2 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten! Det är alltid trevligt med lite arkeologisk läsning :) // Stina

    SvaraRadera