torsdag 1 april 2010

Sofias förtroliga vrå!








Det här är ett inlägg för alla vardagstrevliga pojkar och flickor därute! Är det något ni har på hjärtat är det bara att skriva in till mig så ska jag göra allt för att hjälpa er med era problem!

Skämt åsido så har jag blivit smått besatt av Fickjornalen årgång 1950-60. Här finns allt en flicka vill läsa om, för att inte tala om alla roliga ord de svänger sig med. Tack Fickjorunalen för att ni förser mig med ett nytt, härligt vokabulär. Ett ord jag har lovat mig själva att hädanefter använda dagligen är vardagstrevlig, det ligger så fint i munnen och låter så härligt föråldrat. Jag kan också börja tänka mig att använda ordet råbuse så ofta tillfälle ges.

Och jag tycker att det är på tiden att vi återinför den härliga ungdomskulturen med spättor, knuttar och dixies. Om någon är intresserad av att förklara det sistnämnda för mig skulle du få en vän för livet! Har förstått att de tydligen ska ha rika föräldrar och lyssna på jazz(?). Så Stina och Sandra, dixies eller spättor- det är bara att välja!

Fickjournalen är också ett riktigt bra tips om du känner att du gått upp nåt kilo på sistone (vilket jag tyvärr verjar ha gjort). Men istället för att börja träna, äta mindre och göra någonting åt det behöver jag bara slå upp sida 49 i Fickjornalen nr 52 1956 och i tabellen "Hur mycket skall jag väga?" konstatera att jag med mina 160 cm och ålder (27) ska väga exakt 60,5 kg! Weee, jag är underviktig!

Saker jag på sista tiden lärt mig genom att läsa Fickjornalen;
28 av 30 flickor ville 1958 bli damfrisörer (baserat på vilken statistik kan man fråga sig)
Om du köpt en blombukett och en av blommorna har brutits av är det bara att tejpa den så håller den sig flera dagar!
Vilka matnyttiga tips! Det är ingen som har lust att bidra med något annat matnyttigt hemmafrutips?

1 kommentar:

  1. Även om jag verkligen älskar min skinnjacka, måste jag säga att jag hellre är en dixie än en spätta. Det verkar trevligt att lyssna på jazz och ha rika föräldrar. Dessutom vet ju alla att en färgglad paraplydrink slår en glas renat alla gånger. // Stina

    SvaraRadera