torsdag 19 augusti 2010

Gudomligt möte med Ärkeängeln Mikael

Ja, ni har förstås i sanning redan insett att er Guru är stor. Men HUR stor kanske ni inte inser förrän nu. Och detta är en true story by the way..

Er Guru har nyligen haft ett mycket givande möte med självaste Ärkeängeln Mikael himself, ja delar av honom i varje fall. Vilka delar ska vi inte tala om här dock, so don´t ask and your Guru don´t have to tell no lies.

Det viktiga är att det var ett möte. Och det var givande. Så givande att er Guru känner sig manad att delge er några av de visdomsord som kom över Ärkeängelns läppar.

Ärkeängeln Mikaels oerhörda visdomsord

- När du är deppig kan det hjälpa att lyssna på peppig musik (och ja, det här är ett relativt väl återgett quote från Ärkeängeln Mikael himself).
- Älta och gå sedan vidare med ditt liv. Det kan vara läkande att älta men inte om du fastnar i det. Avsätt en kort period för just detta ändamål men se till att gå vidare efteråt.
- Fastna inte i negativa tankar. Negativ energi drar till sig mer negativ energi. Det är således en ond cirkel. Undvik!
- Gör något annorlunda ibland, något som ni vanligtvis inte skulle göra. Det hjälper er att inte fastna i gamla hjulspår. Er Guru vet själv att det fungerar. Häromdagen gick jag mot rött ljus vid övergångsstället, något som jag annars brukar undvika. Men som jag stod där kom jag att tänka på Mikales råd. Jag blev nästan överkörd men såhär efteråt känns det verkligt befriande. Jag bröt mig loss från mina livsmönster. Jag känner att jag lever! Gör detsamma kära lärjungar, gör detsamma.

Vilka fantastiska råd inte sant, men så kommer de från en Ärkeängel också. Dessutom har Mikael gett en revival till bruket att använda fingrarna för att göra citationstecken i luften, något vi alla borde ta efter.

Till sist - som er Guru känner jag mig även manad att komma med ett par låtförslag som jag säkert tror att Mikael skulle stödja. I hans ära döper jag låtlistan till: Ärkeängeln Mikaels peppmusik. Ni vet var ni hörde dem först, hos er högt ärevördige Guru.

Ärkeängeln Mikaels peppmusik

Eye of the tiger – Survivor
Stars are blind – Paris Hilton
I will survive – Gloria Gaynor
Summer of 69 – Bryan Adams
Tomorrow is today - Marit Bergman
Feeling good - Nina Simone
Satellite – Lena
It´s my life – Bon Jovi
Hon har ett sätt – Jumper
I´m not a girl, not yet a woman – Britney Spears
Lollipopp – The Chordettes
Heut' Ist Mein Tag – Blümchen
Can't Be Tamed - Miley Cyrus
Here comes the sun – Beatles

Stina-san

2 kommentarer:

  1. Vår guru är i sanning stor:). Låter som att jag borde skapa en ny spellista på facebook kanske....

    SvaraRadera
  2. Men lätt att du borde :)

    SvaraRadera