torsdag 19 augusti 2010

Mitt liv som Guru



Livet som guru är inte något för alla. Det är ett åtagande och en gåva och endast ett fåtal är kallade att följa gudarnas vilja och i sin egenskap av guru leda andra mot frälsning. Det är ett hårt liv, men har man en gång känt kallet finns ingen återvändo.

Det man får som Guru kan inte räknas i pengar (vilket är en himla tur), det är så mycket mer. Det är ett tagande och ett givande. Det är förmågan att nå en annan människa mentalt och att se rakt in i denna människas själ.

Så, här kommer en liten sammanfattning av mitt liv som guru so far:

Fördelar:

Mina lärjungars eviga tacksamhet
Tillfredsställelsen att hjälpa andra till upplysning
En smärre förmögenhet i 50-öringar
Gratis rökelsestickor

Nackdelar:
Täningsvärk på grund av ett för intensivt bruk av krigsyoga
50-öringar upphör snart som giltig valuta

Stina-san

4 kommentarer:

  1. Har faktiskt ett par femtioöringar på lut hemma till min vördade Guru, trots att den heliga vördade inte producerat så många livsråd på sistone:(. Oh vördade helige giv mig din livsvisdom snarast!

    SvaraRadera
  2. Hav tålamod min lärjunge, livsvisdom växer inte på träd. Visdomen kommer när lärjungen är redo lyder ett gammalt Guruordspråk, så i ditt fall är det bara naturligt att det dröjer. Men snart kära lärjunge, jag känner att du är på väg i rätt riktning på livets väg.

    SvaraRadera
  3. Hmmm, whatever you say (mummel mummel dork)

    SvaraRadera
  4. Vaaaad, vad är det jag hör? Jag hoppas att det inte var några nedsättande tankar om din vördade Guru som tog sig uttryck där. Sånt är aldrig bra. Tänk på din karma för Guds skull!!!!!

    SvaraRadera