torsdag 8 september 2011

The Hottest State

Jag skrev om romanen Ett fönster i New York för ett tag sedan. Jag tyckte ju som bekant inte att den var någon höjdare men tänkte ändå tipsa om filmvarianten, kanske är det helt enkelt en historia som gör sig bättre på film. Det verkar ju inte helt omöjligt att det faktiskt är så eftersom det är Ethan Hawke själv som regisserat den. Han spelar också med i en mindre roll som Wills pappa.

Enligt trailern verkar filmen överensstämma rätt väl med boken. Är filmen bättre än boken i det här fallet? Vad tror ni?



Stina

2 kommentarer:

  1. Vi borde se den tycker jag, men jag gissar ändå på att den precis som boken inte kommer att vara mer än medelmåttig. Kul ändå med en film som Etan Hawke regisserat och det verkade ju ändå vara en del kända namn med i den. Jag håller tummarna för att vi ska bli positivt överraskade.

    SvaraRadera
  2. Först tänkte jag också att det säkert bara var en bagatell, en dussinfilm, men så är det ju en del kända namn med så jag vet inte... Och som du säger skulle det vara kul att se en film Hawke regisserat, dessutom en som han skrivit manus till själv. Hoppas också på en positiv överraskning. / Stina

    SvaraRadera