torsdag 24 oktober 2013

Enade vi stå, söndrade vi falla. Del 3


Jag har enat oss, Sofia har gjort det dubbelfallt (är det ett ord?) och nu är det alltså Alex tur. Man måste säga att vi har fördelat den här kategorin ganska rättvist hittills och snällt enat oss i tur och ordning. Ja, Sofia var förstås tvungen att ta i lite mer än oss andra, men ändå.

Vi är nu inne i september 2010 med Metafictiontema i allmänhet och Bret Easton Ellis Lunar Park i synnerhet. Skrämmande läsning på så många olika nivåer konstaterar  vi , även om vissa av oss (host Alex host host) kanske blir mer skrämda än andra. 

Ska jag vara ärlig tyckte jag också att den var lite småläskig i början innan det ballade ur allt för mycket. Hade han varit mer återhållsam och inte Dean Koontzat totalt hade han förmodligen fått ett mycket högre betyg. Men lite cred ska han ha, det är få författare som lyckats ena oss och han kan sälla sig till denna skara. Bara en sån sak liksom.

Stina

4 kommentarer:

  1. Ha ha, jag tyckte med att Furbiesen var läskig. Och Stina, du har gjort det igen - länken till mitt inlägg funkar inte. Bör jag börja bli förolämpad ?! :-P //Sofia

    SvaraRadera
  2. Ja ja jaa, nu är det åtgärdat. Vad kan jag säga, även solen har sina fläckar. Lovar att bättra mig i fortsättningen. Absolutely nooooo need to feel offended. Pinky swear (osäker på stavningen där) // Stina

    SvaraRadera
  3. Erkänner villigt att jag är lättskrämd ;) Hade fan sömnproblem bara efter att ha läst Älskade. Inte på grund av temat utan det som hände i huset i början. Jag ska nog hålla mig till mindre fantasieggande litteratur i fortsättningen...
    //Alex

    SvaraRadera
  4. Ha ha, så det blir inget månadstema med skräck från dig då framöver Alex?! Och inte från oss andra heller får man hoppas då.... //Sofia

    SvaraRadera