söndag 20 oktober 2013

Försenat frosseri

Så var det den lilla detaljen med juli månads boktema. Som den uppmärksamme Boktriangelläsaren kanske noterat (hej Sofia) saknas det en synd för att göra mitt tidigare dödssyndstema komplett. Den synden skulle alltså ha utspelat sig under juli. Men det hände inte. Jobb, semester, leda och vanlig hederlig lathet kom emellan. Men nu så, för den som vill och känner sig motiverad – jag presenterar stolt den sista dödssynden i raden. Kanske den tråkigaste om ni frågar mig, men likafullt är det dags - för Frosseri.

Eftersom vår tid är begränsad, vilket vårt sporadiska bloggande kan indikera är det högst frivilligt att delta. Jag är till och med så snäll att jag som en bonus låter er välja helt fritt. Ni får välja precis vilken bok ni vill. Vilken kokbok ni vill. Av en kvinnlig författare. Ni behöver inte läsa den från pärm till pärm ens en gång. Det räcker med att ni publicerar ett inlägg, gärna med bildbevis, av en rätt egenhändigt lagad från den kokbok ni utsett åt er själva. Vad väntar ni på, hänför oss med er kokkonst!

Kanske väntar det också en liten belöning för den som väljer att delta. Se det som en kompensation från min sida för att oförlåtligt ha missat mitt månadstema och rubbat våra boktrianglar.

Stina

1 kommentar:

  1. Jag visste väl att det fattades en dödssynd ;-). Kul tema även om dt är något försenat. Ska se vad vi kan hitta på... //Sofia

    SvaraRadera