lördag 21 februari 2015

Månadens bibliotekarie, februari.

Ny månad och ny bibliotekarie, som det borde vara och är ibland.
Månadens bibliotekarie har jag haft på lut ett tag, i nöd-högen, för tillfällen jag inte hittat på någon annan.
För att återkoppla till nördigheten som bjuds i Scott Pilgrim kommer här:

                                                            OPTIMUS PRIME! 


Om en ska vara ärlig så vet jag inte mycket om Optimus Prime. Trots att jag är åttiotalist är jag inte uppvuxen med Transformers. Kanske för att vi bara hade svt när jag växte upp, kanske för att jag var livrädd för maskiner?

Hur som helst...
Optimus Prime är en sadistisk tyrann som vill utplåna allt i universum. Men innan dess var han en bibliotekarie vid namn Optronix, sen blev han galen. Men det kanske händer när en arbetar i Great Cybertronian Archives, jag vet inte, jag har aldrig arbetat där.




1 kommentar:

  1. Ha ha, klockren bibliotekare. Tack vare min sämre hälft (Sebbe) jar jag på senare tid stoftat bekantskap med Transformers (tyvärr). Men jag måste medge att jag missat att han förutom bad guy även var bibliotekarie //Sofia

    SvaraRadera