onsdag 30 oktober 2013

Nedräkning inför Halloween – 1 dag kvar



Det är bara att konstatera att Kalla kårar-serien inte direkt borgar för välskrivna och läsvärda böcker. Detta konstaterande känner jag att jag med rätta kan göra efter att ha läst ”Mardrömslägret” av R L Stine. Tyvärr har jag inte läst så många fler skräckböcker som ligger och väntar på recension varmed denna helt enkelt får duga för en skräckfylld nedräkning inför all hallows eve.

Denna lät fåniga del i serien handlar om Billy som åker iväg till ett  sommarläger, men allt känns bara fel – från föräldrarnas konstiga reaktion när han åker hemifrån till lägerledarnas beteende och lägerkompisar som går upp i rök. Om ni tycker att detta låter fånigt ska ni bara vänta tills den s.k upplösningen kommer. Hoppas verkligen att nösta del i serien är bättre, även om jag inte tror det. Nästa del jag ska ta tag i har nämligen en kyckling med människohuvud på framsidan – och det borgar ju kanske inte direkt för en särskilt bra intrig. Men jag kanske har fel och självklart kommer ni att kunna läsa mer om detta i en kommande recension.

Som lite Halloweeninspiration till årets Halloweenfirande bifogas även bild från 2011 års Halloweenparty på Rindi där vi gick som Harry Pottergänget, på bilden syns Katarina som Rita Skeeter, Kalle som Gilderoy Lockhart, Stina som Bellatrix Lestrange, Sebbe som Draco Malfoy, jag som Mad Eye Moody och Danne som Viktor Krum.

Scoobygänget som Potter-gänget



// Sofia

1 kommentar:

  1. Kul initiativ med nedräkning inför Halloween, och det är alltid ett nöje att läsa dina recensioner av skräplitteratur :) // Stina

    SvaraRadera