tisdag 5 oktober 2010

Wohoo!

Wohoo, ännu en bokvinst! Har vunnit Boktipsets Veckans tävling för andra veckan i rad, så nu väntar jag inom kort två välfyllda bokpaket i brevlådan.

Denna gång var tävlingen inriktad på temat mat eftersom Bonniers nya kokbok låg i vinstpotten. Förutom att svara på några frågor skulle man tipsa om en bok som på något sätt innehöll inslag av mat eller ätande. Jag valde att tipsa om Sopranos kokbok med motiveringen:

Jag tycker om att laga mat och att bläddra i vackra kokböcker och det här är en av mina favoriter i kokbokssamlingen. Den innehåller genuina italienska recept samt mängder med bilder från serien och rollfigurernas tips om allt från olivolja till konsten att vara en god värdinna. Jag följde aldrig serien själv men jag älskar den här kokboken”.

Desutom skulle man skriva ner sin bästa höstmeny med förrätt, varmrätt och efterrätt. Denna är dock lite hemlig än så länge eftersom vi ska ha Halv 8 hos mig-kvällar ett par veckor framöver. Jag lovar dock att sukta er med lite smaskiga bilder från min kväll så snart som möjligt.

Förutom Bonniers kokbok anno 1960 och 2010 finns några signerade böcker från bokmässan i mitt kommande bokpaket samt ett höstsoundtrack i form av Carl Johan Vallgrens Cd-skiva Nattbok.

Stina

4 kommentarer:

  1. Grattis, men om det är någon som förtjänar lite välfyllda paket med böcker så är det du. Såg du att jag fick ett hedersomnämnande! Go us helt enkelt! Och grattis till Kalle också såklart som också vann ett bokpaket //Sofia

    SvaraRadera
  2. Mmm jag såg det efter att jag hade ringt dig :) Måste säga att vi tre rulade om man jämför med de andra två hedersomnämnandena de lagt ut. Och självklart får min favoritsyster ta del av också det här bokpaketet, nåt annat hade varit otänkbart. // Stina

    SvaraRadera
  3. För det första är jag din enda syster och för det andra så thank yo, thank yo!

    SvaraRadera
  4. Grattis till alla tre. Välförtjänta vinnare =)

    SvaraRadera