tisdag 27 december 2011

Finfina fynd


Hittade ett helt gäng Året runt, Hemmets journal, Hemmets veckotidning och Allers när jag besökte kvarterets pappersåtervinning senast. Ren lycka!!! Särskilt som flera stycken av dem bara var en eller två veckor gamla, fortfarande aktuella alltså och med massor av trevliga recept och julpyssel.

Jag får dock lite ångest när jag ser den förra ägarens framgångar på kryssidorna... Kalle och jag är inte riktigt på samma nivå, inte än i varje fall.



Tidningarna innehöll hel del matnyttigt, bland annat mängder med festliga fläskfilérecept. De jag fastnade för är rosmarinstekt fläskfilé alternativt fläskfilé i svampsås. Jag funderar på att testa någon av dessa varianter till nyår. Ska bli kul att testa något nytt, sen får vi se vilket det blir.

En annan höjdpunkt bestod av en lång intervju med Ranelid.


Så har jag fått en hel massa nya husmorstips. För att få påslakanen jämnslitna kan man till exempel sprätta upp en ny öppning i nederdelen och sy igen den gamla. Mycket praktiskt. Vi känner ju alla till problemet med ojämnt slitna sängkäder.

Och allt detta är förstås bara en liten del av allt spännande läsningen gett. Men ni behöver inte vara avundsjuka, jag lånar gärna ut ett nummer eller två, det är bara att ni hör av er.

Stina

3 kommentarer:

  1. Stina, din pensionär! Du rotar gratistidningar i soprna, löser korsdord, läser Allers och delar med dig av husmorstips- snart kommer du väl att hänga på låset på Ica också. Och bjuda pp bryggkaffe som fått tså framme en hel dag ;) //Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du har TUR är kaffet en dag gammalt, men ibland har det stått i en vecka. Det som inte dödar härdar, och det man inte vet mår man inte dåligt av osv.

      Radera
  2. He he, jag försökte faktiskt vara finkänslig... Och i ditt fall så vet man att kaffet är gammalt, det känns liksom. Men det är fint, som att vara på besök hos mormor ;). //Sofia

    SvaraRadera