onsdag 9 april 2014

Enade vi stå, söndrade vi falla. Del 8

Aldrig har vi väl stått fullt så enade som i augusti 2012. Det var Alex månadstema ”Kärlek på franska” och månadens bok var De Sades Filosofin i sängkammaren.

Jag tror Alex talade för oss alla när hon påstod att hon kände ett tvingande behov att sanera såväl hjärna som händer efter att ha läst härket. Sofia konstaterar att det är något av det sjukaste och mest perverterade hon läst, och jag kan bara hålla med. Perverterat var ordet.

Jag tror vi stoppar där, av den enkla anledningen att jag inte vill grotta ner mig i den här dyngan mer än nödvändigt, ja helst inte alls om jag ska vara ärlig. Vill man läsa våra omdömen kan man göra det här och här. OBS! Läsning sker på egen risk.

Det var våra moments of unity so far. Med tanke på att jag ligger efter lite med både slutet på 2012 och vissa delar av 2013 års läsning kanske det inte dröjer allt för länge till nästa gång.

Stina

1 kommentar:

  1. Ja usch vilket waste of time! Den boken försämrade min livskvalitet, och eran också verkar det som! //Sofia

    SvaraRadera